Za bronz z Freistadtu je Pech rád

Tisková informace Euro Oil teamu, Plzeň, 12.1.2004
Třetí místo v absolutním pořadí, které vybojovala posádka Euro Oil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel na 22. IQ-Jänner-Rallye, znamenalo absolvovat jednu z nejnáročnějších soutěží v dosavadní kariéře mladíků.

Posádka modrožlutého fordu musela svést tvrdý souboj o konečné medailové umístění nejen s více než osmdesáti posádkami , které se sešly na startu, ale především s velmi obtížnými povětrnostními podmínkami. Celá soutěž se jela na sněhu a místy ho bylo na trati velmi mnoho. Tvrdé zimní podmínky rallye kladly na všechny zúčastněné posádky velké nároky a řada teamů musela předčasně odstoupit ze soutěže. Ani posádka Euro Oil teamu nebyla ušetřena několika nepříjemným okamžikům a kromě bronzového poháru za třetí místo si přivezla zpět do Plzně též několik šrámů na karoserii soutěžního vozu Ford Focus WRC.

„Věděli jsme dopředu, že tato nesmírně obtížná soutěž nebude žádná procházka růžovým sadem. Po tréninku bylo jasné, že se pojede na sněhu a nás tak čekala nová zkušenost. Se vstupem do soutěže jsme se museli vypořádat s pro nás zcela novou zkušeností závodění v zimních podmínkách. Pokusil jsem se jet takové tempo, které jsem si napsal během seznamovacích jízd, ale hned na první RZ se ukázalo, že budu muset trochu ubrat. V jedné zatáčce jsme udělali hodiny a zůstali jsme stát napříč cesty zapíchnutí do sněhové bariery. Než se nám podařilo se z toho dostat, nechali jsme tam přes půl minuty a v celkovém pořadí se propadli hned na 13 pozici,“ komentuje vstup do soutěže Václav Pech jun. Plzeňské posádce se pak soustředěnou jízdou podařilo dotáhnou během následujících dvou RZ zpět na přední pozice v soutěži. Ale přišla čtvrtá rychlostní zkouška a s ní největší Pechova „krizovka“ v tomto rallye. „Při průjezdu místem, kde se jedna ze zátočin najížděla vnitřní stopou, která zasahovala až mimo vozovku jsme takzvaně „hodili auto na boudu“ jak se v závodnickém žargonu říká. Snažil jsme se držet vyjeté stopy v tomto místě, ale při nájezdu zpět na vozovku jsem přehlédl terénní nerovnost skrytou částečně pod sněhem a vůz se převrátil na střechu. Zůstali jsme nějaký čas v této pozici než se seběhli fanoušci, kteří nás vrátili zpět na kola. Vše se odehrálo v malé rychlosti, takže kromě několika pomačkaných plechů se s autem vůbec nic nestalo. Nejhorší ale byla časová ztráta, nechali jsme tu skoro jeden a půl minuty, ta chvíle, kdy jsme byli s Petrem hlavou dolů a než se k nám sehnuli první fanoušci, aby nás otočili zpět, byla nekonečná. V netopýří poloze je vše úplně jiné a těžko si sáhnete i na vlastní nos, natož pak najít knoflík od zapalování,“ říká Václav Pech jun.

Během dalšího průběhu soutěže hledal dál Václav Pech jun. společně s Petrem Uhlem optimální tempo a hlavně vhodné pneu pro tento povrch. Posádce se podařilo ještě během páteční etapy smazat většinu časové ztráty a vrátit se na přední pozice, takže do závěrečných sedmi sobotních rychlostních testů startovali ze třetího místa. Toto bronzové umístění se nakonec podařilo udržet a posádka Euro Oil teamu tak přivezla z Rakouska velmi cenné body do českého šampionátu.

„Po takovém průběhu soutěže jsem s celkovým výsledkem nakonec spokojen. Závodění na sněhu vyžaduje řadu praktických zkušeností, které já teprve sbírám. Ale musím říci, že z takového zimního svezení, které jsme absolvovali na krásných zasněžených tratích v okolí Freistadtu, jsem byl nadšen,“ dodává ještě Václav Pech jun.



Konečné výsledky 22. IQ-Jänner-Rallye 2004

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Baumschlager-Wicha
Kopecký-Schovánek
Pech-Uhel
Enge-Gross
Béreš-Palivec
Rosenberger-Schwarz
Pichler-Seifried
Haneder-Jabornig
Gassner-Thannhäuser
Triner-Hůlka
Mitsubishi Carisma EVO V
Škoda Fabia WRC
Ford Focus WRC
Ford Focus WRC
Hyundai Accent WRC
Subaru Impreza Sti
Mitsubishi Lancer EVO VII
Mitsubishi Lancer EVO III
Mitsubishi Carisma EVO VII
Seat Cordoba WRC
3h01'56"6
+1'14"5
+3'56"0
+4'25"1
+6'19"5
+7'12"2
+7'23"9
+7'47"5
+11'45"3
+11'55"2


Jaroslav Štauber
www.RallyeJournal.cz