Pech dojel v Tišnově druhý

Tisková informace EuroOil teamu, Plzeň, 16.5.2005
Druhé místo v absolutním pořadí obsadila plzeňská posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel na rallyesprintu v Tišnově. Václav Pech jun.byl v cíli spokojen s druhým místem, neboť musel bojovat nejen se soupeři, ale také se závadou na řazení svého speciálu, přičemž zažil i úsměvné chvilky.

„Předně musím pochválit místní pořadatele za pěkně připravenou soutěž. Vše bylo přichystáno s rozmyslem a inteligencí, harmonogram měl logiku a také pořadatelé citlivě přistoupili i například k vyhlašování vítězů, když časový rozvrh umožnil vše stihnout tak, abychom mohli sledovat večerní semifinále v hokeji. Je vidět, že zde pořadatelé opravdu o své práci přemýšlejí, moc se mi v Tišnově líbilo a rád sem příště přijedu zas,“ pochválil Václav Pech jun. pořadatele Rallye Tišnov.

Ti přichystali pro sto třicet přihlášených posádek dvě kratší a jednu dvacetikilometrovou rychlostní zkoušku, vše se pak jelo dvakrát. „Trať rallye byla velmi pěkná, především pak dlouhá Tišnovská RZta, která je opravdu velmi náročná. My jsme ovšem hned od prvního testu museli řešit nečekaný technický problém. Před RZ 1 jsem zjistil, že nám nefunguje hydraulické řazení, které se ovládá joistickem pod volantem. Musel jsme tedy do vložky odstartovat s tímto handicapem a k řazení jsem používal náhradní systém. Jedná se o krátkou řadící páku, kde se řadí mechanicky, a která při poruše joisticku slouží k dojezdu do servisu. V našem případě nás ale bohužel čekaly tři rychlostní zkoušky,“ popisuje Václav Pech jun. začátek technických potíží a pokračuje: „Aby toho nebylo málo, povedlo se mi náhradní řadící páku v průběhu třetí RZety zlomit. Jsem momentálně ve fázi hubnutí a asi jsem to přehnal s posilováním (smích). V každém případě to byla pohroma. V převodovce zůstal 3 rychlostní stupeň a do cíle zkoušky zbývaly ještě 4 kilometry. Snažil jsem se tedy vytočit motor na vyšší otáčky, abych na trojku jel co nejrychleji. Toho si okamžitě všiml Petr a se slovy „Ty vole! Ty jsi to urval,“ začal hledat táhlo z převodovky vedoucí k ulomené šaltrpáce, díky kterému se nám společnými silami podařilo řadit a dojet do servisu Každopádně to byl pro nás úplně nový zážitek. V servisu pak mechanici projevili kus vynalézavosti a pověstné české schopnosti improvizace, když se nepovedlo opravit hydraulický joistick, opravili alespoň zlomenou šaltrpáku, místo které do vozu zabudovali tyčku z heveru, kterou jsem již zlomit nedokázal. Ve zbytku soutěže, jsem se soustředil hlavně na dojetí do cíle, udržení druhé pozice a zisk dalších důležitých bodů do tabulky mistrovství. Blahopřeji Štěpánu Vojtěchovi k vítězství, jel moc hezky a asi bychom mu tentokrát v Tišnově i bez technických problémů těžko stačili.“

Posádka EuroOil teamu má nyní čtrnáct dnů na přípravu vozu na další soutěž, kterou bude poslední květnový víkend Rallye Český Krumlov. Závada z řazením je zřejmě závažnějšího charakteru, a tak celá řadící jednotka pocestuje na opravou do Anglie ke specialistů z M-sportu. „Těším se do Krumlova, zdejší soutěž je jedna z nejnáročnějších v celém seriálu a skákací horizonty, kterých je v Krumlově tolik jako ve všech zbývajících soutěžích jsou pravým kořením nejen pro jezdce, ale hlavně pro diváky,“ řekl ještě Václav Pech jun.



Konečné výsledky Autonova Rallye Tišnov 2005

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Vojtěch-Ernst
Pech-Uhel
Trněný-Kafka
Komárek-Roupec
Szabó-Benics
Chvojka-Dolínek
Semerád-Ceplecha
Barvík-Konečný
Plšek-Řihák
Liška-Mynářová
Peugeot 206 WRC
Ford Focus WRC
Škoda Octavia WRC
Mitsubishi Lancer EVO VI
Ford Focus WRC
Mitsubishi Lancer Evo VIII
Mitsubishi Lancer EVO VII
Mitsubishi Lancer EVO VI
Mitsubishi Lancer EVO VII
Mitsubishi Lancer Evo VIII
36'40"1
+1'19"3
+2'22"2
+2'34"0
+2'37"6
+3'12"3
+3'18"5
+3'31"7
+3'32"3
+3'40"9


Jaroslav Štauber
www.RallyeJournal.cz