Myslím, že rozhodne Bystřička |
Rozhovor s Václavem Pechem ml. před Valaškou, 26.4.2001 |
Těsně před startem
Valašské rally 2001 jsem se zeptal plzeňského jezdce Václava Pecha ml. na právě
skončenou přípravu před tímto druhým podnikem domácího šampionátu. Václav
pilně trénoval a má za sebou též zkušební test s ostrým vozem, se kterým zítra
vyrazí na trať s startovním číslem 7. Máte za sebou trénink. Jaké jsou Vaše dojmy z trati, která Vás čeká? Překvapilo mě, že většina rychlostních zkoušek je v podstatě hodně rychlá. Je tady sice hodně zatáček, ale vše se jede ve velké rychlosti. Až snad na Bystřičku. Skoro bych to přirovnal k Blovicím, ale tady je to přeci jen techničtější, je to něco mezi Blovicemi a Šumavou. Budete startovat s vozem Toyota Corolla WRC z dílen zlínského JM-engineeringu. Je to stejné auto jako na Šumavě, nebo je na něm nějaká výrazná technická změna? Je to úplně stejné auto, se kterým jsme startovali na Šumavě. Je po repasi převodovky a diferenciálů, ale jinak je vše při starém. Ani jsme zatím nedělali příliš velké změny v nastavení. Na Krumlov máme slíbené nové tlumiče, tak tam bude více změn v nastavení podvozku. Jaká bude Vaše taktika na Valašce? Nechci začít moc rychle. Počkáme, jak se celá soutěž rozjede. Začneme pěkně při zemi a pojedeme tak, abychom měli vůz pořád pevně pod kontrolou. Takže je asi zbytečné se ptát na nějaké plány na konečné umístění. Určitě se chceme umístit co nejlépe, ale my se s tímhle vozem pořád ještě učíme a pořád ještě zjišťujeme, co si můžeme s tím autem dovolit. Přesto, že několik posádek ze špičky, uvedených mezi přihlášenými, tady není, pořád tu pojede spolu s námi 5 WRCček a k tomu je potřeba připočítat Karla Trojana a Michala Garguláka s konkurence schopnou Ačkovou technikou, takže těžko je teď hovořit o nějaké konkrétní příčce. Mrzí nás, že nejede Milan Dolák, protože bychom měli bezprostřední srovnání se stejným autem. Z hlediska vývoje závodu bude patrně rozhodující Bystřička. Tu rychlostku všichni ze špičky poměrně důvěrně znají, neboť se jezdí v různých variantách již řadu let jak při Valašce, tak při Barumce. Ale letos se pojede v noci a to je nový rozměr obtížnosti této už tak náročné zkoušky. Myslím si, že se tady bude rozhodovat o vítězi. Ostatně jaký máte vztah k nočním RZtám? Neutrální. Nijak mě to zvlášť nevadí. Ale noční rychlostka vždycky přináší další prvky do hry: záleží na tom, jak má kdo seřízená světla, jak pečlivě si kdo napsal rozpis a tak. Ale všichni mají stejné podmínky. Díky za rozhovor a držíme palce. Jaroslav Štauber www.RallyeJournal.cz |