Myslím, že rozhodne Bystřička

Rozhovor s Václavem Pechem ml. před Valaškou, 26.4.2001
Těsně před startem Valašské rally 2001 jsem se zeptal plzeňského jezdce Václava Pecha ml. na právě skončenou přípravu před tímto druhým podnikem domácího šampionátu. Václav pilně trénoval a má za sebou též zkušební test s ostrým vozem, se kterým zítra vyrazí na trať s startovním číslem 7.

Máte za sebou trénink. Jaké jsou Vaše dojmy z trati, která Vás čeká?

Překvapilo mě, že většina rychlostních zkoušek je v podstatě hodně rychlá. Je tady sice hodně zatáček, ale vše se jede ve velké rychlosti. Až snad na Bystřičku. Skoro bych to přirovnal k Blovicím, ale tady je to přeci jen techničtější, je to něco mezi Blovicemi a Šumavou.

Budete startovat s vozem Toyota Corolla WRC z dílen zlínského JM-engineeringu. Je to stejné auto jako na Šumavě, nebo je na něm nějaká výrazná technická změna?

Je to úplně stejné auto, se kterým jsme startovali na Šumavě. Je po repasi převodovky a diferenciálů, ale jinak je vše při starém. Ani jsme zatím nedělali příliš velké změny v nastavení. Na Krumlov máme slíbené nové tlumiče, tak tam bude více změn v nastavení podvozku.

Jaká bude Vaše taktika na Valašce?

Nechci začít moc rychle. Počkáme, jak se celá soutěž rozjede. Začneme pěkně při zemi a pojedeme tak, abychom měli vůz pořád pevně pod kontrolou.

Takže je asi zbytečné se ptát na nějaké plány na konečné umístění.

Určitě se chceme umístit co nejlépe, ale my se s tímhle vozem pořád ještě učíme a pořád ještě zjišťujeme, co si můžeme s tím autem dovolit. Přesto, že několik posádek ze špičky, uvedených mezi přihlášenými, tady není, pořád tu pojede spolu s námi 5 WRCček a k tomu je potřeba připočítat Karla Trojana a Michala Garguláka s konkurence schopnou Ačkovou technikou, takže těžko je teď hovořit o nějaké konkrétní příčce. Mrzí nás, že nejede Milan Dolák, protože bychom měli bezprostřední srovnání se stejným autem. Z hlediska vývoje závodu bude patrně rozhodující Bystřička. Tu rychlostku všichni ze špičky poměrně důvěrně znají, neboť se jezdí v různých variantách již řadu let jak při Valašce, tak při Barumce. Ale letos se pojede v noci a to je nový rozměr obtížnosti této už tak náročné zkoušky. Myslím si, že se tady bude rozhodovat o vítězi.

Ostatně jaký máte vztah k nočním RZtám?

Neutrální. Nijak mě to zvlášť nevadí. Ale noční rychlostka vždycky přináší další prvky do hry: záleží na tom, jak má kdo seřízená světla, jak pečlivě si kdo napsal rozpis a tak. Ale všichni mají stejné podmínky.

Díky za rozhovor a držíme palce.

Jaroslav Štauber
www.RallyeJournal.cz