Pechův hattrick na Rally Tatry

Tisková informace Václava Pecha jun., Plzeň, 6.5.2003
Potřetí v řadě se podařilo posádce Václav Pech jun. – Petr Uhel zvítězit na Rally Tatry. Po vítězných startech v letech 2001 a 2002 byl i tentokrát plzeňský tandem nejrychlejší a stanul tak zaslouženě na stupních vítězů. Tím si Václav připsal nejen plný počet bodů do tabulky slovenského mistrovství, ale získal též cenné body v rámci mistrovství Evropy.

Cesta k vítězství však nebyla jednoduchá, jak by se podle výsledků v jednotlivých zkouškách mohlo jevit. „Opravdu to byla po všech stránkách náročná soutěž a jsem velmi rád, že pro nás skončila tak úspěšně. Většina tratí kolem centra soutěže Púchova je postavena na velmi rychlých asfaltech. Cesty, na kterých se závodí, jsou širší, než bývá běžné na ostatních soutěžích. Soutěžní vozidla zde dosahují větších rychlostí, sebemenší chybička se může vymstít. Navíc vstupuje do hry zdejší neobyčejně kluzký povrch asfaltových vozovek. O náročnosti tratě svědčí i celkem 26 odjetých rychlostních zkoušek a také množství vozů, které rally nedokončily,“ komentuje podmínky v místě konání soutěže Václav Pech jun.

Samotná soutěž se pro posádku Pech jun. – Uhel vyvíjela od začátku podle předpokladů. Pech jun. šel do vedení v průběžném pořadí již na druhé rychlostní zkoušce a v průběhu soutěže již místo leadera soutěže neopustil. O napínavé chvilky však nouze nebyla. „Na RZ19 druhý den soutěže dopoledne jsem zhruba za polovinou vložky registroval pokles tlaku v hydraulice řazení. Přepnul jsem tedy na manuál a zbývající zhruba dva kilometry zkoušky jsme dokončili s mechanickým řazením rychlostí. Překvapilo nás, že na nás v cíli vložky čekají naši mechanici s hasicím přístrojem v ruce a když jsme zastavili na stopce, opravdu z pod našeho vozu vyšlehly plameny. Později jsme zjistili, že praskla vysokotlaká hadička přívodu oleje k hydraulice a unikající náplň byla během naší jízdy rozprašována na výfuk. Tam došlo k jejímu vznícení. Naštěstí si plamenů pod vozem všimnul manažer teamu, který nás sledoval přímo na vložce a informaci zavolal mechanikům. Ti reagovali bleskově, a tak se podařilo zlikvidovat malý požár vozu v samém zárodku,“ líčí Václav Pech jun. dramatické okamžiky během závodu.

V následující servisní zóně mechanici teamu vyměnili vadnou hadici hydrauliky a zkontrolovali funkčnost všeho, co mohlo být událostí kolem hořícího oleje ovlivněno. „V té době jsme měli v čele soutěže poměrně značný náskok na své pronásledovatele, a tak došlo k rozhodnutí, že vše se pečlivě prověří i za cenu překročení časového limitu, který je na servis vymezen. Po našem návratu na trať jsme za pozdní příjezd do časové kontroly obdrželi 40 sekund penalizace. I přesto jsme v tu dobu zůstali na vedoucí pozici s téměř půlminutovým náskokem,“ řekl Václav Pech jun.

Na zbývajících zkouškách pak Pech kontroloval své první místo a v cíli soutěže pak mohla posádka i team slavit vítězství. Prvenství na Rally Tatry potvrdilo Pechovu vedoucí pozici ve slovenském šampionátu.

Konečné výsledky Rally Tatry 2003

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Pech-Uhel
Cserhalmi-Bodnár
Béreš-Starý
Jandík-Chrastecký
Caisl-Ondrejčí
kAlexandrov-Tamrazov
Trnovec-Kárník
Palko-Muller
Prokop-Možný
Rusinko-Relovský
Ford Focus WRC
Ford Focus WRC
Subaru Impreza WRC
Mitsubishi Lancer EVO VII
Mitsubishi Lancer EVO VI
Subaru Impreza
Mitsubishi Lancer EVO VI
Mitsubishi Lancer EVO VII
Mitsubishi Lancer EVO VII
Mitsubishi Lancer EVO VI
1h28'58"0
+2'00"4
+2'08"2
+5'26"7
+6'46"9
+6'53"2
+7'22"0
+7'34"7
+8'16"3
+12'21"6


Jaroslav Štauber
www.RallyeJournal.cz