Tisková informace Václava Pecha jun., Plzeň, 14.4.2008
Úřadující mistr republiky Václav Pech jun. přijel na letošní rallye Šumava dobře připraven a řádně naladěn na další souboje o body do hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. Rallye Šumava je téměř domácí soutěží posádky Pech-Uhel a právě Mitsubishi Lancer EVO IX Euro Oil rallye teamu zde v loňském roce projelo cílem na prvním místě. Cíl pro rallye Šumava v roce 2008 byl tedy jasný. Bojovat opět o stupně vítězů.
Od prvních metrů rychlostních zkoušek bylo zřejmé, že rallye Šumava začíná tam, kde se před čtrnácti dny na Valašsku skončilo. Trio nejrychlejších jezdců zůstalo nezměněné a Václav Pech byl po prvních rychlostních zkouškách obklopen opět Romanem Krestou na místě prvním a Pavlem Valouškem na místě třetím. Trojlístek jezdců využíval naprosto stejnou techniku Mitsubishi Lancer EVO XI a jejich souboje byly pravým kořením rallye. Rychlé a suché tratě rallye Šumava Václavu Pechovi jun. vyhovovaly a výsledkem byly dvě vyhrané rychlostní zkoušky.
Bohužel modrožluté Mitsubishi Lancer se již neobjevilo ve výsledcích po devátém testu. Poslední rychlostní zkouška první etapy tak vystavila stopku posádce Euro Oil rallye teamu. To, co se na noční rychlostní zkoušce stalo, popisuje sám jezdec Václav Pech jun.: „Oproti Valašské rallye jsem byl ve větší pohodě a byl jsem tentokrát s naším výkonem spokojený. Auto i my jsme fungovali dobře a jelo se nám v celkové pohodě. Před poslední rychlostní zkouškou jsme na první místo ztráceli osmnáct vteřin, a to nebylo mnoho. Pak ale přišla poslední rychlostní zkouška první etapy a v jednom pomalém odbočení, kde auto jede na druhý rychlostní stupeň, se auto svezlo více do smyku a zadek auta se dostal lehce mimo silnici. Měl jsem dost času to korigovat, ale nechtělo se mi ztrácet drahocenné desetiny ubíráním plynu a měl jsem za to, že zadek auta normálně projede trochu v trávě a pojedeme normálně dál. Bohužel jsme o něco zavadili v trávě a zadní kolo se dost nešťastně vylomilo. Nešťastně říkám proto, protože to nebyla tak velká rána, aby se zadní kolo utrhlo zcela, pak by se dalo pokračovat do cíle zkoušky a do následného servisu, kde by jsme poškození opravili a ztráta by nebyla výrazná. Bohužel kolo zůstalo vytočené a zaklíněné v podběhu a auto díky tomu jelo levým bokem napřed a nedalo se řídit. Museli jsme zastavit a auto odstavit. Když na místo přijeli mechanici, tak z toho byla desetiminutová oprava na místě, a auto pak dojelo do servisu“.
Malá chyba a banální poškození tak nakonec znamenaly odstoupení posádky Euro Oil rallye teamu, která byla v té chvíli na druhém místě absolutní klasifikace rallye Šumava. Proč se ale týmové Mitsubishi neobjevilo druhý den v rámci superrallye? „Oprava našeho vozu v servisu by nebyla náročná, ale časová ztráta nabraná první den díky odstoupení by znamenala pád ve výsledkové listině a posun na výrazněji bodované pozice byl nereálný, a proto jsme se rozhodli v soutěži dále nepokračovat a pošetřit techniku před další soutěží, kterou je pro nás rallye Český Krumlov, navíc tři nejhorší umístění se v celkovém součtu mistrovství ČR škrtají“, vysvětluje Václav Pech jun.
Plzeňan Václav Pech jun. se tak z favorita soutěže stal nedobrovolným divákem a během druhé etapy sledoval počínání svých soupeřů u trati rychlostní zkoušky. „Po dlouhé době jsem se byl podívat na soutěž jako divák a byl jsem až překvapený, jak rychle dnešní špičková auta jedou. Jako řidičům nám to nepřijde, ale z venku je na soutěžní auto krásný pohled. Moderní produkční vozy velmi dobře fungují a i pro diváka je to pěkný zážitek“, popisuje netradiční zážitek diváka Václav Pech jun.
Před Euro Oil rallye teamem je nyní tří týdenní pauza před další soutěží Mezinárodního mistrovství, kterou bude rallye Český Krumlov. Krásná soutěž na náročných technických rychlostních zkouškách v okolí Českého Krumlova a Českých Budějovic patří mezi divácky oblíbené soutěže, a stejně tak se na ni těší i posádka Euro Oil rallye teamu.
Petr Eliáš