Tisková informace Václava Pecha jun., Plzeň, 20.6.2016
Za slunného a teplého počasí se odehrával letošní ročník hustopečské rallye. EuroOil-invelt team přijel na jih Moravy se svým Porsche 911 GT3 model 997 odhodlán bojovat o co nejlepší výsledek. Po absolvovaném testování v týdnu před závodem, při kterém se u Porsche upravovali přední tlumiče, byl Václav Pech jun. spokojen s nastavením a utlumením podvozku. „Každý ujetý kilometr s tímto specifickým závoďákem, kdy zkoušíme různá nastavení podvozku nás posouvá dál v pochopení tohoto vozu. Rychlostní zkoušky v Hustopečích jsou klouzavé a místy je šotolina. I na to jsme mysleli, a já se s vozem cítil po testu jistější. To se nám potvrdilo i na shakedownu, který jsme vyhráli. Ale již tam se v jednom průjezdu svlékla zadní pneumatika z ráfku. Myslel jsem si ale, že to bylo o nějakou hranu asfaltu nebo, že těsně před tím došlo k průrazu či píchnutí gumy, protože nikdy jsem nic podobného nezažil,“ popisuje přípravy Václav Pech jun..
Rallye Hustopeče je svým povrchem velice výjimečná, kdy se střídá asfalt s úzkými šotolinovými úseky mezi vinicemi. Start rallye byl naplánovaný v pátek až po devatenácté hodině a posádky potrápilo zapadající slunce, které společně se zvířeným prachem tvořilo místy stěnu, přes kterou nebylo vidět. Pořadatelé tak dali mezi posádkami dvouminutové rozestupy, aby v noci za použití světelných ramp měli všichni stejné podmínky a zvířený prach si stačil sednout. „Na těchto prašných cestách jsme trochu ztráceli zejména při výjezdu z ostrých, pomalých zatáček, kdy mě připadalo, že Porsche stojí na místě a oproti čtyřkolkám pouze hrabe. O to víc jsme sobě i divákům dělali radost z průjezdu zatáček na asfaltu naším 3,8 litrovým, šesti válcovým motorem s nádherným zvukem. Bohužel na jedné noční rychlostce nás potrápil defekt zadní pneumatiky, kdy jsme museli absolvovat deset kilometrů po prázdné a ztratili přes minutu. Přestože z pneumatiky nic nezbylo a dojel jsem do cíle po ráfku, byl jsem si jistý, že jsem ji o nic neprorazil, ale opět zul z disku, což byla další výstraha, že je něco špatně,“ objasňuje časovou ztrátu v první etapě Pech.
Skutečnost, že u Porsche je většina váhy na zadní nápravě, která zároveň přenáší na vozovku všech víc jak 400 koní a k tomu stále větší jezdecké nasazení posádky způsobuje extrémní namáhání zadních kol. „Druhý den ráno jsme byli odhodláni zabojovat a pokusit se z desátého místa posunout co nejvýš. Úvodní rychlostka druhého dne nám vyšla a dala nám naději na dobrý výsledek. Ale hned na další jsem opět zul levou zadní pneumatiku. Tím vznikla nejenom neúnosná časová ztráta na vedoucí pozice, ale i riziko pro posádku i vůz a již nemělo cenu pokračovat,“ vysvětluje Václav Pech. „Tím, že není v širokém okolí mnoho jezdců, kteří by dokázali takto zcela využívat při rallye výkonný potenciál tohoto vozu, není mnoho odborníků s kým toto konzultovat a bude na technických znalostech a dovednostech teamu tuto závadu odstranit. Zatím si nejsme jisti, zda k defektu na zadních širokých pneumatikách „Hankook“ dochází v důsledku její konstrukce nebo vlivem nevhodného ráfku,“ dodává šéfmechanik teamu Honza Kubíček.
Přesto nyní po zhlédnutí záběrů nadšených fanoušků a diváků kolem trati z vynikající jízdy Pecha s Uhlem na tomto atraktivním Porsche má celý team obrovskou chuť a motivaci na voze zapracovat, aby za necelé dva týdny byl konkurence schopný na Rallye Bohemia. Tam celý EuroOil-invelt team srdečně zve všechny své příznivce a fanoušky.